19 Mart 2016 Cumartesi

AYAKLARINIZ YAZA HAZIR MI?




Hepimizinde bildiği gibi yaz geliyoooooorrrr!!!! :D
 Yaz için kıştan kilo vermeye başlarız aynı şekide ayak bakımı içinde aynı şeyi söyleyebiliriz. bütün kış kapalı ayakkabılar, botlar, çizmeler giydik. Ayaklarımız çok kurudu, havasız ve bakımsız kaldı. Yazın açık sandalet ve topuklu içinde ayaklarımızın daha güzel görünmesini istiyorsak şimdiden bakım yapmaya başlamalıyız. :) 

aslında temelde akşam eve geldiğimizde ılık suyla yıkamak gün boyu yorulan ayaklarımızın rahatlamasına yardımcı olur. bunu alışkanık haline getirmeliyiz. 



Bu yazımda sizlere ayak bakım rutini ve doğal yöntemlerle ayak bakımından bahsedeceğim.İlk olarak doğal bakım kürü olmadan yaptığım bakımla başlayacağım.

Sholl velvet smooth express pedi 'ni be daha ilk çıktığı zamanlarda almıştım. Çünkü ayak larım çok kuru ve çatlamaya çok müsaittir. Haftanın belli günleri genelde gece yatmadan önce sholl velvet smooth'la ayaklarımı ölü derilerden arındırıyorum. Bunu ayaklarım kuruyken yapıyorum. Gerçekten pürüzsüz bir bitişi var düzenli kullanımda daha iyi sonuç veriyor kesinlikle. Törpüleme işlemini her iki ayağımada pürüzlü bir yer kalmayana kadar uyguluyorum. Daha sonra  ayaklarımı ılık suyla masaj yaparak yıkıyorum. Yaklaşık 5 dk kadar. Kuruluyorum ve neutrogena'nın ayak bakım kremini sürüyorum. Bu işlemi gece yatmadan önce yapıyorum çünkü kremi sürdükten sonra bir süre  yere basmamak gerekiyor.  İkinci bir seçenek olarak krem sürüp çorap giyebiliriz ama ben ayaklarımın hava almasını istediğim için giymiyorum. Neutrogena' nın bu kremine bayılıyorum. harika nemlendiyor  sabaha ayaklarım yumuşacık oluyor.
ikinci yöntem için ise ayakları inanılmaz rahatlata ve yumuşatan bir tarif vereceğim. Bu tarifi haftada 2 kez uygulasanız yeterli.  Sholl velvet'le ayaklarımızı törpüledikten sonra, 


1 Tane Limon Suyu 
 ¼ Çay Kaşığı Tarçın Tozu
2 Yemek Kaşığı Zeytin Yağı
¼ Su Bardağı Süt
Su
hazırlanışı : Ayaklarınızın sığabileceği geniş bir leğene ılık su dolduruyorsunuz. Daha sonra yukarıda vermiş olduğum malzemeleri kararında leğen içerisine ekliyorsunuz ve ayaklarınızı suyun içerisine sokuyorsunuz. Ayaklarınız, suyun içerisinde maksimum 10 ile 15 dakika arasında bekliyor. 
 Daha sonra ayaklarınızı (ben bebek şampuanı kullandım) yıkıyoruz. Çok iyi kurulamak gerekli aksi takdirde mantar oluşabilir. Yine ayak kremimizi sürüyoruz hepsi bu kadar. Tüm bunlardan sonra yazın güzel ve sağlıklı görünen ayaklarla istediğimiz açık ayakkabıyı giyiyoruuuz. :)

2 yorum:

Yeliz'in Keşifleri dedi ki...

Çok güzel bilgiler teşekkürler evet yaza hazırlanmaya başlamamız lazım artık :)

Unknown dedi ki...

Kesinlikle:))

Yorum Gönder

 

Blog Template by BloggerCandy.com